۱۳۸۱ مرداد ۱, سه‌شنبه

دکترين وبلاگي نورهود

بخش دوم: نظر خواهي چيست؟

و اما نظرخواهي. نظرخواهي يکي از قسمتهاي مهم در وبلاگنويسي است. قسمتي است که خوانندگان و همکاران در آن امکان نوشتن و اظهار نظر دارند. جاييست که معمولا سعي داريم با سخنان حکيمانه آنرا پربار نماييم.

اهميت برخي از اين نظرخواهي ها تا بدانجا ميرسد که خوانندگانشان از خود وبلاگ بيشتر ميشود.( نگاه کنيد به وبلاگ احسان). بطوريکه نويسنده تصميم ميگيرد که جاي وبلاگ و نظرخواهيش را عوض کند. در برخي از موارد بعلت استفاده از الفاظ رکيک توسط نظردهندگان وبلاگنويس تصميم به حذف نظرخواهي خود ميگيرد ( نگاه کنيد به وبلاگ سردبير: خودم)

چگونه يک نظر خواهي اصل (اورجينال ) را از تقلبي تشخيص دهيم؟

اخيرا موسسات خاصي در اين زمينه شروع به کار کرده اند. بزرگترين مرجع تشخيص استاندارد بودن نظرخواهي موسسه ايست به نام ماند يا موسسه استاندارد نظرخواهي دلتنگستان. دکتر شاهين ر.جهرمي مدير اين موسسه با مديريت صحيح و اصولي خود توانسته اند تا کنون وبلاگهاي بسياري را تحت پوشش قرار دهند. وبلاگ ايشان با عنوان دلتنگستان براي لحظاتي نوشته شده است که ايشان کار بهتري ندارند. از نظر ايشان بهترين کار نوشتن وبلاگ بوده و حتي اين مضمون را طي نامه اي به جرج بوش هم اطلاع داده و خواستار ترويج فرهنگ وبلاگنويسي در مدارس آمريکا شده اند. ايشان استاد کرسي وبلاگنويسي در دانشگاه کاليفرنياي جنوبي هستند. شعار موسسه ماند که بر سر در اين موسسه درج شده است از اين قرار است: من نظر ميدهم پس هستم. تا کنون بيش از ۸۰۰ وبلاگ خواستار دريافت مدرک ماند بوده اند چرا که ميدانند براي ماندن وجود ماندالزاميست. براي تشخيص يک نظرخواهي اصل کافيست تنها امضاي دکتر شاهين ر.جهرمي را در آن مشاهده کنيد. لازم به ذکر است که مدرک ايزو ۱۴۰۰۰ پس از مدرک ماند در رده بندي کيفيت قرار ميگيرد.

دکتر شاهين ر.جهرمي تا کنون تنها کسي هستند که به نشان (مدال) درجه يک نظارت دست پيدا کرده اند و نامزد دريافت جايزه نوبل در سال ۲۰۰۷ هستند.



در بلاگم غم منظور تو در ياد آمد

نظري رفت که وبلاگ به فرياد آمد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر