۱۳۸۱ فروردین ۲۴, شنبه

نداي منسجم تبار در يکي از نوشته هايش مبحثي را مبني بر عقب ماندگي کشورهايي که داراي تاريخي کهن هستند داد سخن داده بود. اين مساله از همون موقع، فکر و ذکر من را مشغول کرده بود. اين بود که بعد از تحقيقات بسيار مبسوط عکسهايي را کشفيديم... و بعد از تفکر و تعمق بسيار در اين مقوله بر آن شديم تا افشا کنيم.

بر اساس مدارک ذيل ايرانيان در عرصه تکنولوجي سرآمد همه ملل، از خاوران تا باختران بوده اند.



و اما توضيحات:

شکل 1: اين بانوي گرامي در حال نوش جان کردن يک قوطي پپسي هستند. و اين خود بيانگر نقش بسيار ارزشمند نسوان در اين مقوله است. اين تصوير را که از صندوقچه مادربزرگم پيدا کردم، احتمالا يک آگهي بازرگاني بوده است. در قسمت خلفي اين عکس مرقوم گشته است: رقيه خاتون... در حال رفع عطش با بي بي 30 گلاب (Pepsi Cola)... سنه 1253 ه.ق توسط عکاسباشي.

شكل 2: اين خاتون در حال مطالعه روزنامچه همشهري (همولايتي سابق) مشاهده ميفرماييد. اين نشاندهنده گسترش سواد در عهد قجر و قبل از آن بوده است. بر روي آن روزنامه تاريخ سه شنبه 6/12/1244 با ذره بين مشاهده گرديد.

شكل 3: رامشگران آن عهد را نشان ميدهد كه عكس آن گروه بر پشت نوار بوده است. روي جلد مرقوم گشته بود: هوتل قالي فر نيا (Hotel California) با اجراي گروه دختران آس و پاس (Spices Girls). هر گونه تكثير و كپي بصورت غير مجاز مشمول پرداخت جريمه نقدي خواهد شد و متخلف تخت تعقيب توسط عدليه قرار خواهد گرفت.

شكل 4: اين تصوير از روي روزنامه وقايع اتفاقيه بريده شده و تبليغ شلوارهاي چيندار ( همون شلوار جين) ميباشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر