۱۳۸۱ شهریور ۲, شنبه

دکترين وبلاگي نورهود

بخش چهارم: روشهاي متفرقه براي نوشتن در وبلاگ

براي نوشتن در وبلاگ بايد اصلا احتياجي نيست که ذهني خلاق و پويا داشته باشيد. در هنگامي که براي نوشتن سوژه کم مي آوريد راههاي بسياري براي نوشتن در وبلاگ وجود دارد که در ذيل به برخي از آنها اشاره ميکنم:

۱- موسيقي: اين راه براي کساني توصيه ميشود که دانش گذاشتن موسيقي را در وبلاگشان دارند. اگر داراي چنين فني هستيد اصلا درنگ نکنيد. گذاشتن يک آهنگ در وبلاگتان ميتواند بسياري از خوانندگان را به شما جذب کند. معمولا هر آهنگ ميتواند يک يا نهايتا دو هفته در وبلاگتان دوام بياورد و شما را از دردسر نوشتن براي حدود ده روز خلاص کند. اين مساله باعث خواهد شد که خوانندگانتان هر روز به وبلاگتان ير بزنند تا آهنگ جديدي گوش کنند. براي شروع فرض کنيد که خوانندگانتان تا کنون هيچ آهنگي نشنيده اند يا اينکه اصلا نميدانند نوار چيست.

۲- عکس: در به در به دنبال يک سايت باشيد که عکسهايي از هنرمندان و عکاسان داشته باشد. ميتوانيد يک شعر يا قطعه ادبي را ضميمه عکسهايتان کنيد. براي استفاده از اين روش دو راه متفاوت وجود دارد. ميتوانيد يک عکس انتخاب کنيد و براي آن عکس يک مطلب بنويسيد و يا اينکه يک مطلب بنويسيد و بهد به دنبال يک عکس مناسب باسيد. به هر حال روش دوم از روش اول دشوارتر خواهد بود.

۳- شعر: اصلا نگران نباشيد. شعر گفتن کار سختي نيست. کافيست بصورت رندم کلمات يک کتاب يا يک روزنامه را کنار هم بچينيد. و اسمي هم برايش انتخاب کنيد. اينکار باعث ميشود که شعور وبلاگيتان بالا برود. و همگان به شما بصورت يک پديده ادب و هنر بنگرند. خواهيد ديد که نظرخواهيتان پر از جملاتي خواهد شد از قبيل: مرسي پسر و يا عجب شعري بود، له شدم دختر.

۴- سفرنامه: براي اينکار لازم نيست که حتما سفري واقعي داشته باشيد. ميتوانيد يک سفرنامه تخيلي بنويسيد. اما اينطور وانمود کنيد که حقيقت داشته است. اصلا نگران نباشيد. اينکار بارها مفيد بودن خود را اثبات کرده است. اين روش اولين بار توسط دانته در وبلاگ کمدي الهي مورد استفاده واقع شده و نگارنده آن در وبلاگ تصويري خود از همين روش استفاده کرده است.

۵- زندگينامه: زندگينامه خود را از سالهاي خردسالي تا کنون ميتوانيد در وبلاگ خود بنويسيد. کافيست از هر سال در زندگي خود تنها چهار مطلب به ياد بياوريد. اگر فقط بيست سال هم داشته باشد ميتوانيد براي هشتاد روز مطلب بنويسيد. اگر خاطرات اولين دختربازي يا پسربازي هاي خود را به ياد مي آوريد. آنرا بصورت روزمره منتشر کنيد.

۶- رسانه ها: استفاده از رسانه هاي جمعي مثل راديو و تلويزيون و روزنامه يک راه سودمند براي ايجاد سوژه است. يک روزنامه باز کنيد. يک خبر داغ از ميان اخبار پيدا کرده و آنرا تحليل کنيد.

۷- در نهايت اگر هيچيک از اين راهها نتيجه نداد، ستون ثابتي در وبلاگ خود ايجاد کنيد و مطالب بامزه اي(!) مثل اين مطلب را به خوانندگان خود غالب کنيد. اينکار باعث ميشود که حداقل تا مدتي از سوي کارگاههاي قالبسازي برايتان آگهي دعوت به همکاري بيايد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر