۱۳۸۱ مرداد ۲۰, یکشنبه

خب امروز مالک اينجا اومد پيشم تا درباره افزايش اجاره صحبت کنه. به مقدار افزايش که رسيد گفت: من آدم منصفي هستم. نشستم فکر کردم که نرخ اجاره رو به اندازه تورم ببرم بالا. بيست درصد اجاره تون رو بالا ببرم. خب حرف منطقي و کاملا مبتني بر مسائل علمي اقتصاده. يعني اينکه من با يک و نيم ميليون پول پيش که ماهي هم دويست هزار تومن اجاره ميدادم، حالا بايد ماهي دويست و چهل هزار تومن اجاره بدم. خب اين پول رو بايد از کجا بيارم؟ قاعدتا من هم بايد بيست درصد ببرم رو قيمتهاي فروشم. يعتي بجاي ساعتي هشتصد تومن ساعتي نهصد و شصت و با احتساب بقيه تورمجات ساعتي هزار تومن از خلق الله بگيرم. خب به نظر شما اگه اينکار رو بکنم چي ميشه؟ حالا هي اين مسوولين محترم بيان بفرمايند که ما از سرمايه گذاري حمايت ميکنيم. تازه ميخوان سرمايه گذاراي خارجي رو جلب کنن به سرمايه گذاري تو ايران.

خبر به نقل از روزنامه همشهري شنبه ۱۹ مرداد:

احمد توکلي: ۴۰ هزار شرکت ايراني در دوبي تاسيس شده است.

خب حالا اگه اين ملت ميخوان با هر بدبختي که شده از کشور خارج بشن به خاطره همينه. چون اينجا از بام تا شام هم جون بکنن، پيشرفت که نميکنن هيچ، پسرفت هم ميکنن. خب شايد اين هم يه راهي واسه کنترل جمعيت کشوره. اينجور که داره پيش ميره، دور نيست روزي که متخصصان و تحصيلکردگان و سرمايه گذاران افغانستان رو به ايران ترجيح بدن. هر چند ميدونم که مهاجرت ايرانيها به افغانستان هم شروع شده. منتظر صف ملت جلوي سفارت کبراي افغانستان باشيد. ما هم يه سالي صبر ميکنيم ببينيم چي ميشه. اگه فرجي شد که هيچ، در غير اينصورت ما هم ميريم يه جاي ديگه شايد به نفعمون شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر