۱۳۸۰ اسفند ۱۹, یکشنبه

اينم قسمت آخر بحث حماقت... بقيشو درز گرفتم.

آدماي احمق آگاه. قبلا گفتم كه اين دسته براي پيشبرد اهدافشون، خودشون رو به اون را ميزنن. ببينيد اين دسته از ديد من نابغه هستن يعني توانايي اينو دارن كه از راه عادي به هدفشون برسن ولي مسلما با حماقت سريعتر به مقصود خواهند رسيد.

به نظر من گداها تو اين دسته هستند. ببينيد چقدر هنرمندانه خودشون رو به بيچارگي ميزنن!!! اينا ميتونن از راههاي نرمال هم به پول برسن ولي گدايي روش راحت تريه. ماهايا پطروسيان براي تمرين نقش زن كولي همسر اكبر عبدي تو فيلم هنرپيشه، هر روز چند ساعتي رو تحت حمايت گروه فيلمسازي در هيات گداها به تمرين مشغول ميشد، خودش كه ميگه انصافا تو اون يكي دو ساعت دو سه هزار تومن كاسبي كرده... خدا بده بركت.

به هر حال اين عده خودشون رو به حماقت ميزنن تا باعث دلسوزي بشن و از اين راه سود ببرن.

البته به نظر من گدايي فقط گدايي پول نيست بلكه گدايي محبت هم يكي از اقسامشه. مثلا پسري رو در نظر بگيرين كه واسه تور كردن يه دختر خودشو به هزار جور درد بي درمان و بي پولي و بيچارگي ميزنه تا مخ خانوم رو سالاد كنه. مثه بابك خدابيامرز كه تا طرفوميديد غش و ضعف ميكرد و طرف هم قربون صدقه اش ميرفت. البته اين آقا بابك هنوز زنده ست ولي خب فرقي هم با مرده نداره اينه كه ما بهش ميگيم خدا بيامرز.

در هر صورت اينا نوابغ منفوري هستند از ديد عموم.

عده ديگه اي هم هستن كه خيلي باحالن و ما دوسشون داريم، از قيافشون حماقت فوران ميكنه. يعني تا دلتون بخواد طرف به ظاهر ببو و مشنگ و پخمه تشريف داره. اين گونه آدماي احمق نما تو جمع ميشينن، به حرفا گوش ميدن، هيچكي هم بهشو اهميت نميده، ولي سر فرصت از شنيده ها استفاده ميكنن. اين دسته كلا آدماي خطرناكين (البته در مقام دشمن) چون ظاهر ساده ولي باطن پيچيده اي دارن. به نظر من راه شناسايي اين آدما علاقشون به انواع بازيها از كامپيوتري تا غير كامپيوتري هست. اونا اتفاقت روزمره شون رو هم بازي ميكنن. اينا بهترين افراد براي ستون پنجم بودن هستن چون راحت تو مردم بر ميخورن و خودشونو بين افراد احمق بالفعل و بالقوه قايم ميكنن.

خدا كنه اين افشاگري كار دست من نده.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر