۱۳۸۰ اسفند ۲۱, سه‌شنبه

امشب سنت چهارشنبه سوري به بهانه تقارن با محرم يك هفته زودتر برگزار شد. گرچه من مطمئنم كه هفته ديگه هم تكرار ميشه. اين رسم قشنگ تو اين سالها خيلي تغيير كرده. بجاي روشن كردن آتيش و پريدن از روش و رسومي مثل قاشق زني فقط و فقط صداي كر كننده نارنجكهاي دستساز و ترقه و انفجارهاي كركننده هست كه به گوش ميرسه. انگار اين شب يه جور مجوز واسه خرابكاريه. يه عده جوون آنارشيست كه عقده خرابكاري (وندليست) هم چاشني كارشون شده، ميفتن تو كوچه خيابون و هر چي اذيت و آزاره نصيب زنا و دخترا و هر چي خرابكاريه نصيب در ديوار و تابلوي اماكن ميكنن (البته منظورم يه عده خاص هستن نه همه). من خودم يكي از طرفداراي اينجور رسم و رسومات باستاني هستم ولي نه اينجوري كه تحريف شده باشه. قشنگ تر نيست بجاي اين جور خرابكاريها آتيش درست كنن يا نور افشاني كنن. ترقه هم در كنن ولي نارنجك ديگه چه صيغه اي هست؟ من نميفهمم اين چشم بادوميهاي چين وژاپن هم هزاران ساله كه جشهاي مشابه ما رو دارن، ولي اونام از اينجور مسخره بازيها در ميارن؟ نه بخدا ... خاك بر سر اون عده از ملتي كه با اون تاريخ افتخار آميز همه كارشون از عزا گرفته تا شادي تحريف شده و افراطيه. خاك بر سر اون ملت اگه منم جزوشونم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر