۱۳۸۴ آذر ۴, جمعه

ملودی شهر بارانی
امروز به ديدن نمايش «ملودی شهر بارانی» رفتم. نمايشی نوشته اکبر رادی و کارگردانی هادی مرزبان که توی کارنامه‌ش کارهای زيادی رو از اين نويسنده کارگردانی کرده. از اين نمايش خوشم اومد به چند دليل. اصولاً از نوشته‌های اکبر رادی خوشم مياد. يکی از دلايلش هم اينه که فضای خيلی از نوشته‌هاش توی گيلان اتفاق می‌افته و به همين دليل با اسامی، مکان‌های اتفاق و ديالوگ‌ها ارتباط بيش‌تری برقرار می‌کنم و اصولاً پاتکس‌های احتمالی که نويسنده داشته برام بيش‌تر قابل درک هستند.
نکته قابل توجه بازی خيره‌کننده دانيال حکيمی بود. من تا حالا از دانيال حکيمی فقط يک سری کارهای تلويزيونی و سريال‌های پليسی و مشابه هم ياد فيلم‌هايی در حد ديگه چه خبر ديده بودم. اصلاً فکرش رو هم نمی‌کردم که توی تئاتر حرفی برای گفتن داشته باشه. به نظر من دانيال حکيمی اگه خودش رو توی تئاتر متمرکز کنه، می‌تونه حرف‌های زيادی برای گفتن داشته باشه.
در همين زمينه:
- گواشير- تصاويری از ملودی شهر بارانی
- خبرگزاری مهر- استقبال گرم از ملودی شهر بارانی در میان ابرها
- سايت ايران تئاتر- تصاويری از تمرينات ملودی شهر باران
- روزنامه آسيا- رقابت ابرها با شهر بارانی
- راوی- ملودی‌های شهر بارانی
- غلاف تمام فلزی- شمال شصت درجه
- ملودی شهر بارانی در گوگل

۱۳۸۴ آذر ۱, سه‌شنبه

ضمن این که نظر شما را به اهم اخبار جلب می‌کنم، توجه داشته باشيد که دسته‌بيل‌های تويسرکان در سراسر ايران همتا ندارد در استحكام و راست‌قامتی!

۱۳۸۴ آبان ۱۷, سه‌شنبه

ریپکس آلت تناسلی مردان را تکه تکه می‌کند

«مردانی که در سوئد به زنان تجاوز می‌کنند به زودی یا از این عمل دست خواهند کشید و یا با آلت تناسلی تکه تکه شده مجبور به مراجعه به مراکز پزشکی خواهند شد. این سلاح جدید که در سوئد جلب توجه بسیاری کرده است توسط سونت اهلرز بانوی 57 ساله، پزشک و تبعه آفریقای جنوبی طراحی و به جامعه زنان هدیه شده است. سالانه حدود 50 هزار تجاوز به زنان در آفریقای جنوبی صورت می گیرد.» اين هم اصل خبر و متن کاملش

اما تحليل و تفسير
خب خدا رو شکر که اين مشکل هم در سراسر دنيا حل می‌شه اما اين وسيله به درد همه جا می‌خوره جز ايران اون هم به هزار و سه دليل که من اينجا سه دليلش رو ميارم:
1- اولاً اين ماسماسک فقط به درد زنان محترم می‌خوره نه دخترها. دليلش هم واضحه چون اصولاً در صورت استفاده توسط دخترها، بلافاصله تبديل به زن می‌شن و ممکنه ديگه اساس کار براشون مهم نباشه!
2- من نگران آقايونی هستم که ممکنه مورد انتقام قرار بگيرن. به عبارت ديگر ممکنه يه خانوم شير پاک نخورده‌ای پيدا بشه و وسيله رو هم جاسازی کنه و دام پهن کنه و بعد از اين که لابراتوار آقاهه رو ترکوند، انتقام تمام زنان عالم رو برای هميشه از آقای خواجه شمبل قوطی بستونه.
3- از طرف ديگه با توجه به طبع شجاع آقايون و داوطلبان روزافزون کامی‌کازه و عمليات انتحاری، هيچ هم بعيد نيست که دوستان با اطلاع کامل از وجود اين آلت قتاله و قرون وسطايی به استقبال برن.
به اينش فکر نکرده بودين نه؟

۱۳۸۴ آبان ۱۵, یکشنبه

هويجوری
1- همه مردان رئيس جمهور. لينک
بيت:
ابر و باد و مه و خورشيد و فلک در کارند
تا تو نانی به کف آری و به غفلت نخوری

2- دلتا گلوبال برنده مناقصه فيلترينگ متمرکز در ايران. لينک
بيت:
گفتم که بر خيالت راه نظر ببندم
گفتا که شبرو است او از راه ديگر آید

3- عرب‌ها بادگير ايرانی را هم دزديدند. لينک
ضرب‌المثل:
دزدی که نسيم را بدزدد، دزد است.

4- شش مسؤول زندان، استاندار شدند. لينک
بيت:
ای وای بر اسيری کز ياد رفته باشد
در دام مانده باشد صياد رفته باشد

۱۳۸۴ آبان ۱۱, چهارشنبه

zhvj

صبحانه‌ای برای دو نفر
مدت‌هاست که می‌خوام اين رو بنويسم ولی بعد از کلنجار رفتن‌های فراوان بی‌خيالش می‌شم. اين بار اما ترجيح دادم حداقل اشاره‌ای به اون داشته باشم که لااقل غمباد نشه برام.
صبحانه رو تقريباً همه می‌شناسيم. سياست وجود سايت‌هايی مثل صبحانه در حقيقت انتشار آزاد اخبار و وقايعی هست که در وبلاگ‌ها و سايت‌ها و روزنامه‌ها نوشته می‌شن و در اين سا‌يت‌ها گرد هم ميان تا وقت خواننده‌ها کمتر گرفته بشه و بتونن در کوتاه‌ترين زمان ممنکن به اهم اخبار دسترسی پيدا کنن. من هم به عنوان يکی از اولين اعضای اين سايت خوب که مالکيتش به حسين درخشان برمی‌گرده، سعی داشتم تا هر از گاهی لينک يا خبر جالبی پيدا می‌کنم در اون قرار بدم. متأسفانه عليرغم اينکه هميشه به قوانينش هم پايبند بودم، ده‌ها لينک از مطالبی که در اين سايت گذاشتم توسط ادمين محترم حذف شده و می‌شه. از جمله خبر انفجار در تئاتر شهر رو که مطلب قبليم بود. اين برای اولين بار بود که تو صبحانه به وبلاگم لينک دادم اما اين بار هم قلع و قمع شد بدون اين که علتش رو بدونم! روی سخن من با حسين درخشان هست. به عنوان يکی از نویسندگان صبحانه لطفاً علت حذف مرتب اخباری رو که می‌ذارم برام روشن کنين. اگه با شخص من يا نوع اخبار يا لينک‌ها مشکلی دارين، لطفاً به من اطلاع بدين بلکه من هم به اشتباهات بی‌حد و حصرم پی ببرم! يا اينکه ادعای آزادی بيان رو کنار بذارين و غيره و ذلک. مگر اينکه جز شما فرد ديگه‌ای لينک‌های من رو حذف می‌کنه که حداقل اين رو هم می‌تونين برام روشن کنين. از قرار معلوم صبحانه بدجور امر و نهی می‌کند که چه بخوريم و چه نخوريم.
لينک:
وبلاگ Persian Buddy- صبحانه
باز هم تخريب، باز هم تئاتر شهر
معلوم نيست چه بلايی دارن سر تئاتر شهر ميارن. اولش آتش‌سوزی اين بار هم انفجار. اين مسجد پشت تئاتر شهر هم داستانی شده برای خودش. به زور می‌خوان کنار اين ساختمون که تو فهرست آثار ملی هم ثبت شده، يه مسجد هوا کنن. جا قحطه مگه؟ فعلاً که شهردار دستور توقيف اين پروژه رو داده اما فکر نکنم زورش برسه.
پگاه آهنگرانی يه فيلم مستند جالب درباره اون آتش‌سوزی و اين مسجد ساخت که خيلی جالب مسايل رو کنار هم چيده. ای کاش می‌شد که يه جوری همه ببيننش.
ايسنا- بخشی از ديوار تئاتر شهر فرو ريخت.
ايسنا- فعاليت‌هايی که به آسيب ديدن بخشی از ساختمان تئاتر شهر منجر شده، غيرقانونی است.
خبرگزاری ميراث- ديوار تئاتر شهر فرو ريخت.
بی.بی.سی- ديوار سالن قشقايی تئاتر شهر فرو ريخت.
پندار- دیوار تئاتر شهر فروریخت.
خبرگزاری مهر - تئاتر شهر در احاطه گاز!
خبرگزاری مهر- نشت گاز به دلیل گودبرداری غیراصولی درکنار مجموعه تئاتر شهر
ايران تئاتر- اطلاعیه روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر
ايسنا- گزارش تصويری
ايران تئاتر- گزارش تصويری